Cumowicze podbijają Warszawę!

W dniach 4-5 grudnia 2018 r. Cumowicze (tj. młodzież i seniorzy) wzięli udział w dwudniowym wyjeździe integracyjnym o charakterze edukacyjnym do Warszawy. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Muzeum Narodowe, gdzie grupa młodzieżowa miała szybki przegląd historii i sztuki, a grupa senioralna podziwiała arcydzieła.

Spore zainteresowanie wzbudziły sale multimedialne z elementami rywalizacji. Drugą atrakcją pierwszego dnia była Panorama Tysiąclecia. Dla upamiętnienia Tysiąclecia Chrztu Polski w 1966 r. w podziemiach Bazyliki w Niepokalanowie zainstalowano ruchomą szopkę, ilustrującą historię Kościoła w Polsce. Nasi Cumowicze mieli okazję ją podziwiać 4 grudnia.
Drugi dzień wycieczki Cumowicze rozpoczęli od zwiedzenia muzeów w kompleksie w Niepokalanowie, w tym Muzeum św. Maksymiliana, Muzeum strażackie i Muzeum papieskie. Następnie pojechaliśmy do Zamku Królewskiego w Warszawie. Młodzież, podobnie jak wczoraj w muzeum, opanowała sale multimedialne. Uczestnicy otrzymali też multimedialne przewodniki.

Z Zamku Królewskiego przeszliśmy przez Stare Miasto udając się w kierunku Pałacu Kultury i Nauki. Po drodze wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie przy choince, widzieliśmy Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza i Ogród Saski.

Na zakończenie, podziwialiśmy panoramę Warszawy z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki.